SEO si SEA: care este diferenta? Care sunt caracteristicile individuale si commune

Stiati ca STRATEGIA pentru a obtine vizibilitate si profitabilitate este de a combina SEO si SEA? Iti explicam totul in acest articol!

  • SEO

SEO, un acronim pentru Search Engine Optimization (optimizarea motoarelor de cautare), este arta de a va pozitiona site-ul in primele rezultate naturale ale motoarelor de cautare, cum ar fi Google, Bing sau Yahoo. In limba franceza, SEO se numeste référencement naturel. Reprezinta toate tehnicile care au ca scop imbunatatirea pozitionarii unei pagini, a unui site sau a unei aplicatii web in pagina de rezultate a unui motor de cautare. Afla mai multe pe agentie Seo Spartan.

  • SEA

SEA (Search Engine Advertising) consta in crearea si optimizarea anunturilor platite care sunt afisate in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare. Google Ads, Yahoo Ads si Bing Ads sunt principalele trei platforme publicitare de pe internet. Desfasurarea campaniilor de cautare cu plata permite ca site-ul vostru sa apara intr-o pozitie preferentiala la cautarile strategice pentru compania voastraLa fel ca in cazul SEO, alegerea cuvintelor-cheie tinta este importanta pentru o campanie de succes. De asemenea, SEO si SEA indeplinesc aceleasi obiective de vizibilitate si generare de trafic pe motoarele de cautare. Cu toate acestea, cele doua strategii difera in mai multe moduri.

SEO vs SEA

SEA aduce rezultate aproape imediat, adica la doua sau trei zile de la lansarea campaniei. In schimb, efectele SEO apar abia dupa cateva luni. Cu toate acestea, SEO ofera un randament mai bun al investitiei. Efectele SEO sunt de lunga durata: chiar daca cheltuiti mai putin timp si resurse pentru strategia SEO, site-ul vostru poate continua sa se claseze bine in motoarele de cautare. Cu toate acestea, daca decideti sa nu va continuati campania SEO, efectele acesteia se vor opri imediat.

Dupa cum sugereaza si numele lor, optimizarea pentru motoarele de cautare genereaza trafic gratuit sau cu costuri reduse, in timp ce cautarea platita necesita un buget. SEA va permite sa vizati un public specific, pe baza locatiei geografice sau a intereselor acestuia. Acest lucru nu este posibil cu SEO.

In general, daca strategia SEO este bine construita, aduce un trafic mai bine calificat si genereaza rate de conversie mai mari decat SEA. SEO necesita un efort constant: crearea de continut (articole, carti albe, pagini de destinatie) necesita timp si resurse. In ceea ce priveste cuvintele cheie, nu exista nicio garantie ca site-ul vostru se va clasa pentru cuvinte cheie foarte competitive in SEO. Acest lucru nu se intampla in SEA daca bugetul vostru este suficient de mare.

 

SEA va permite sa opriti si sa porniti campaniile de achizitie in functie de sezon, evenimente si castani. De exemplu, puteti seta campanii de marketing de Craciun din octombrie pana in decembrie si apoi sa le puneti in asteptare odata ce evenimentul a trecut. Apoi puteti licita pe cuvinte-cheie cu o anumita tema (slapi si costume de baie vara, cizme si haine calduroase iarna). Nu uitati ca SEO construieste constientizarea marcii si increderea, in timp ce SEA este mai probabil sa abordeze probleme pe termen scurt.